Her finner du
Kjøp- og leveringsvilkår - netthandel
Ved å gjennomføre et kjøp på www.gunnaroye.no inngås det en avtale mellom selger Gunnar Øye AS (org.nr. 917 508 631) og deg som kjøper.
Gunnar Øye inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betalingsavtaler som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.
Gunnar Øye AS forbeholder seg retten til å kansellere en bestilling uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en ordre dersom:
- Varen er utsolgt.
- Det oppstår tekniske feil i nettbutikken.
- Varen kan på annen måte ikke kan leveres som den er forventet.
Vi tar forbehold om at enkelte varer kan vises som tilgjengelige i nettbutikken selv om de er utsolgt. I slike tilfeller vil vi kansellere ordren din, og gi deg tydelig beskjed via e-post eller telefon.
Alle priser på www.gunnaroye.no er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA). I handlevognen vil du få opp totalprisen, som inkluderer alle avgifter, fraktkostnader og eventuelle betalingsgebyrer før du fullfører kjøpet.
Vi benytter oss av Bring som transportselskap for våre leveranser. Du vil motta din pakke i postkassen eller på ditt nærmeste utleveringssted. Vi behandler ordrene fortløpende og leverer til posten alle virkedager, slik at du mottar pakken så snart som mulig. Når ordren er sendt vil du motta en varsling per mail/SMS med informasjon om forsendelsen. Normal leveringstid er 1-5 virkedager. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder.
Kunden står selv sansvarlig for å kontrollere at leveringsadresse før ordren fullføres. Vær oppmerksom på at leveringsadressen ikke kan endres i etterkant, da vi behandler bestillinger fortløpende.
Det vil også være mulighet for å hente ordren fysisk i vår butikk, på Majorstuen i Oslo.
Fraktgrense: Gratis frakt for ordre over 1000,-
Leveringsmetode: Pakken leveres etter avtalt tid ved nærmeste utleveringssted.
Henting: Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller dørmatte når den er levert.
Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (se Angrerett)
Slik returnerer du en vare
Skulle du ønske å returnere en vare, følger du stegene under. Det er viktig at returen oppfyller våre retningslinjer for å kunne bli behandlet.
1. Fyll ut returskjemaet
Bruk returskjemaet som fulgte med i pakken. Fyll det ut og legg det sammen med varen du ønsker å returnere. Dette hjelper oss med å behandle returen raskt og korrekt.
2. Pakk varen forsvarlig
Som kunde er du selv ansvarlig for at varen returneres i samme stand som ved mottak. Det betyr at varen:
- Må være ubrukt og uskadet
- Må ha originale etiketter og prislapper på
- Må returneres i originalemballasjen
Vennligst sørg for at varen er godt beskyttet i pakken for å unngå skade under forsendelsen. Eventuelle skader som oppstår på grunn av mangelfull emballering, kan påvirke behandlingen av returen.
3. Send returen til:
Gunnar Øye AS
Bogstadveien 52
0366 Oslo
+47 909 76 838
Vi anbefaler at du benytter en sporbar forsendelse. Du er selv ansvarlig for returen frem til den er mottatt hos oss. Husk å ta vare på kvittering og sporingsnummer fra transportøren, i tilfelle pakken må spores i ettertid.
Viktig å vite
- Kunden dekker selv fraktkostnadene for returen
- Dersom returer ikke oppfyller vilkårene nevnt over, kan bli avvist eller gi redusert refusjon
- Returen vil bli behandlet så snart den er mottatt og godkjent
Har du spørsmål om returer? Ta gjerne kontakt med oss på kontakt@gunnaroye.no
Hos Gunnar Øye har du full angrerett i henhold til angrerettloven. Dette betyr at du kan angre på kjøp gjort i vår nettbutikk innen 14 dager fra dagen du mottok varen(e). Det er ikke nødvendig å oppgi noen årsak for å benytte angreretten.
For å bruke angreretten må du gi oss beskjed innen 14 dager. Angrefristen regnes fra den dagen varen(e) ble levert, og inkluderer alle kalenderdager. Dersom fristen faller på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges den til nærmeste virkedag. Vi anbefaler at du gir oss melding skriftlig, for eksempel via e-post eller ved å bruke angrerettskjemaet som ble tilsendt sammen med forsendelsen. Sørg for å oppbevare en kopi av meldingen som bevis på at fristen er overholdt.
Du er som kjøper ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok dem, og returneres med de etiketter/prislapper/originalemballasjen som fulgte med varen.
Når vi har mottatt varen(e) i retur, vil vi refundere beløpet innen 14 dager. Tilbakebetaling skjer via samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet. For faktura og kortbetaling, kontakt Klarna hvis du har spørsmål om tilbakebetaling. Har du betalt med Vipps, kan du kontakte oss direkte på post@gunnaroye.no for videre hjelp. Refusjon skjer ikke i våre fysiske butikker, men varer som leveres inn i butikk behandles på samme måte som returer sendt med post.
For kjøp av julegaver gjort på nett tilbyr vi utvidet bytterett frem til 10. januar. Bytte kan enkelt gjøres ved å sende oss en e-post på post@gunnaroye.no eller ved å besøke vår butikk i Bogstadveien 52.
Kontakt oss
Dersom du har spørsmål om våre kjøp- og leveringsvilkår, er du alltid velkommen til å kontakte oss på post@gunnaroye.no. Vi gjør vårt beste for å gi deg en trygg og sømløs handleopplevelse.