z

Vi holder butikken åpen som normalt

z

Søk i våre produkter

    z

    Kjøp- og leveringsvilkår


    Ved å gjennomføre et kjøp på www.gunnaroye.no inngås det avtale mellom selger Gunnar Øye AS (917 508 631) og deg som kjøper.


    Gunnar Øye inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.  


    Gunnar Øye AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed. 

    Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.


    Betaling

    Du kan betale med Visa, Mastercard, Apple Pay eler Vipps. 

    Frakt og levering

    Vi benytter både Bring og Porterbuddy som fraktleverandør på våre pakker. Du vil motta din pakke beleilig i postkassen, på dørmatten eller på ditt nærmeste utleveringssted dersom levering hjem ikke er et alternativ. Porterbuddy er leveringsløsningen som gjør det enkelt og bekvemt å handle online. Bestem selv når og hvor varene skal leveres hjem til deg, spor sendingen underveis, ha kontakt med budet og gi din mening om hvor godt budet var. 


    Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller en virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Hvis du velger Porterbuddy så kan du bestemme når du får pakken og ofte får du den dagen etter bestilling. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder.


    • Fraktkostnad: 69,-

    • Fraktgrense: Gratis frakt for ordre over 1000,-

    • Leveringstid: 1-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor. Levering via Porterbuddy skjer 5 dager i uken.

    • Leveringsmetode: Pakken leveres etter avtalt tid, og legges på dørmatten eller postkassen evt. nærmeste utleveringssted. Der Porterbuddy ikke kan levere, vil pakken din bli sendt til nærmeste utleveringssted (Bring) og du vil få beskjed via SMS. Det samme gjelder hvis pakken er for stor eller for høy verdi.

    Kundens ansvar for riktig adresse og for å hente sin pakke

    Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt, da ordrene pakkes tidlig neste virkedag. Postbokser er ikke mulig å sende til, og pakken vil da gå til nærmeste utleveringssted. Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller dørmatte når den er levert. En SMS blir sendt når pakken er på vei, samt en leveringsbekreftelse når pakken er levert. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (se Angrerett og retur)

    Angrerett og retur

    Hos Gunnar Øye har du full angrerett i 14 dager etter å ha fått utlevert varen. Dette gjelder da angre- og bytteretur. Hvis du ønsker å benytte deg av din angrerett eller bytterett, må du fylle ut angrerett skjema som ble tilsendt på mail når varen ble bestilt.  Hvis du ønsker er det også mulig å kontakte oss direkte på mail på: post@gunnaroye.no. eller på telefon:22693490, for å påberope deg angreretten. Du er som kjøper ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok den, og returneres med de etiketter/prislapper/originalemballasjen som fulgte med varen. Hvis du har noen andre spørsmål angående angreretten, retur eller bytting av varer, kan du også kontakte oss.

    Tilbakebetaling

    Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale din betaling for varen(e) senest 14 dager etter at de er mottatt. Varer kan også returneres i butikk, men ingen refusjon vil skje i butikk. En slik type retur blir behandlet på samme måte som ved retur via post. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført. Ta kontakt med Klarna dersom tilbakebetalingen gjelder faktura eller kort-betaling. Dersom du har betalt med Vipps kan du ta direkte kontakt med oss på post@gunnaroye.no. Vi kan også svare på generelle spørsmål knyttet til tilbakebetaling. Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.

    Bytterett

    Du har krav på å bytte varen i en hvilken som helst annen vare innen 14 dager. Om du benytter deg av bytteretten må bytteskjema være utfylt. Dette skjemaet ligger vedlagt i den mottatte ordren sammen med returseddel, eller kan lastes ned her. Vi tar forbehold mot utsolgte varer. Dersom de nye varene har ulik pris vil du motta kreditnota eller få informasjon om ny betalingsmåte. Dersom du bytter til en eller flere varer under fraktgrensen på 1000,- vil du belastes 69,- for frakt. Du får ett gratis bytte. Dersom du ønsker å bytte varer flere ganger står du selv ansvarlig for å dekke frakt- og returkostnader. 

    Hvis fristen på 14 dager har utgått har du som regel mulighet til å bytte varen eller få en tilgodelapp på alle ordinære varer innenfor samme sesong. Avgjøringsgrunnlaget foreligger hos selger. Vi står fritt til å sende deg tilbake varen dersom fristen er utgått.

    Reklamasjon og garanti

    Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjelden i Norge og etter norsk lov. Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet. Du kan levere reklamasjonen direkte til vår butikk på majorstuen, eller sende oss en e-post med bilder av varen, slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt. Vi tar reklamasjoner og garantisaker videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen dersom dette er tilfelle. Reklamasjonsfristen er innenfor relativ (rimelig) tid, og en absolutt frist på 2 - 5 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon/garanti kan du kontakte: post@gunnaroye.no 

    Gunnar Øye AS følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

    Kommunikasjon

    Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 


    Du vil også få muligheten til å melde deg inn i vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg ut av. Les vår personvernserklæring her